درخواست بحث برانگیز سازمان دیانت: دروس دینی را برای آخرت خود انتخاب کنید

سازمان دیانت ترکیه در خطبه نماز جمعه از شهروندان خواسته است در دروس رشته های دین محور در آموزش حساسیت لازم را به خرج دهند تا آخرتشان به رفتن به بهشت ‌ختم شود. ب

روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه(23 اوت 2024) با انتشار این خبر می نویسد: در حالی که سیاست های ارتجاعی دولت در آموزش و پرورش مطرح است، درخواست سازمان دیانت در خطبه های نماز جمعه این کشور بحث برانگیز شد. این سازمان در خطبه این هفته نمازهای جمعه از شهروندان خواسته است در دروس رشته های دین محور در آموزش حساسیت لازم را به خرج دهند تا آخرتشان به رفتن به بهشت ‌ختم شود.

به نوشته این روزنامه در حالی که طرح «حساسیت به محیط و صیانت از ارزشها»، آموزش سکولار را هدف قرار داده و علی‌رغم همه هشدارهای کارشناسان در مدارس اجرا شده است، سیاست‌های ارتجاعی آموزشی دولت همچنان ادامه دارد و آخرین نمونه آن در خطبه های نمازهای جمعه این هفتنه سازمان دیانت دیده شد. در خطبه های این هفته با موضوع «اخلاق» به وظایف والدین در قبال فرزندانشان پرداخته شده و بر انتخاب دروس دین محور تاکید شده است.

این روزنامه با نقل بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه می نویسد: در این خطبه ها به آموزش و پرورش توصیه شده است درسهای دین محور از جمله احکام و آداب زندگی، قرآن، سیره پیامبر و معارف پایه دینی را در برنامه تعلیم و تربیت بگنجانند و به والدین نیز توصیه شده است برای اینکه در زندگی دنیا و آخرتشان سعادتمند باشند، در انتخاب دروس فرزندانشان دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند.

این روزنامه گنجاندن دروس انتخابی دینی توسط دولت را تحمیلی خوانده  می نویسد: بر اساس نمودار منتشر شده توسط وزارت آموزش ملی (MEB) برای سال 2023-2024، ساعات دروس دینی در مدارس افزایش یافته است. دروس دینی که قبلا هشت ساعت اجباری در دبیرستان ها بود، به 16 ساعت افزایش یافته و چهار ساعت دروس انتخابی و چهار ساعت دروس اختیاری بدان اضافه شده است. است.

منبع: روزنامه جمهوریت / 23 اوت 2024

https://www.cumhuriyet.com.tr/turkiye/diyanetten-cok-tartisilacak-secmeli-ders-hutbesi-ahiretiniz-icin-2240481?utm_campaign=Cumhuriyet&utm_medium=SliderHaber&utm_source=Anasayfa

کد خبر 21025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =